Quatro Ciàcoe
Mensile de cultura e tradission vènete
de Mario Sileno Klein

Editoriale

On monumento a la Mama
Anca solo par rispetare le regole del vìvare civile, sto mese dovemo dedicarghe on pensiero a la figura de la Mama, viva nel ricordo de tuti e inmortalà in ogni canpo de l’arte. Però ne pare che la Mama la se meritarìa calcossa de pi... Magari on monumento, ma in ogni cità, in ogni paese…

Na Mama zuga co la so creatura… (foto Stefano)
Na Mama zuga co la so creatura… (foto Stefano)
Pensemo che anca el Creatore, rivà al momento de fare la dona, el gabia tirà fora, insieme a l’estro geniale, anca tuta la so Sapienza, pensando a la maternità. No ’l podéa fare difarente: no ghe xe gnente a sto mondo de pi conpleto, de pi conplesso, de pi straordinario de na dona che dóna tuta se stessa: corpo, anima e core, al progeto misterioso e “sublime” de creare la vita, de mantegnerla, de sostegnerla fin a l’ultimo respiro de la so esistenza.
Grande, massa grande par ricordarse de ela on solo giorno de l’ano, come vole sta regola comerciale che ghe someja senpre pi a na farsa, pitosto che a na careza d’amore e de riconossenza. Massa poco par ringraziarla de tuto quelo che na Mama ghe dà a on fiolo, da quando la lo “inpasta” a quando l’oseleto el taca a zolare co le so ale fora dal gnaro.
“Mama, mama: chi la ga la ciama, e chi no la ga se la brama” rècita un vecio proverbio che fiorìa su la boca de i veneziani. Oh, se xe vèro! No passa giorno che la mente no la ghe bata in coste: sia che la ghe sia ’ncora e sia che la siora Betina la se la gabia portà via. No ghe xe canbiamento de costumi, no ghe xe lege o costumanza che possa canbiare o cancelare el ruolo esclusivo e fondamentale de la Mama.
Senza de ela no ghe sarìa vita umana su la Tera, no ghe sarìa continuazion de la spece: la Tera deventarìa na roscara, prima de trasformarse in te on deserto de tipo lunare.
Vien fato convegni mondiali su la fameja, ma no se fa ’bastanza par le mame, che xe el pilastro de la fameja e de la socetà.
Vuto dirme che la Mama no la se meritarìa un monumento? Se ghemo ’vùo el corajo de fàrghelo a la lupa, al pescadore, a la carega, al coridore, a la pagnoca del fromenton, al spazacamin, a Pinochio… no dovarìssimo sentire el bisogno de fàrghelo a la Mama?
Sarìa belo incontrare sta statua, in bronzo o in piera, al centro del paese, a ricordarne che tuti semo al mondo par mèrito suo, par averne tegnù “tre mesi in sangue, tre mesi in ossi, tre mesi in carne”. E questo xe stà solo el scumizio. Zontémoghe i dolori, i sòni persi, le làgreme versà de scondon, la pena se el fiolo ga butà male, se el mondo o la guera o la droga i ghe lo ga portà via, robà, copà…
Cossa dire de la strage de inocenti che pare no finire mai in Nigeria, in Siria, in Kenya, in Etiopia, in Indonesia, nel Sri Lanka, dove more le creature e le Mame che le ga fate? E cossa dire de chele Mame che se consuma nel segreto de na casa, nàndoghe drio a un fiolo handicapà, a un anziano malà, e che vive ogni ora del giorno e de la note la so Via Crucis, senza che altri i lo sapia?
Come se fa a no sentire un sentimento de conpassion, de conforto e de aiuto verso chela pora Mama che, dopo ’ver messo al mondo la so creatura, la zerca de liberàrsane subito, lassàndola so na panchina o anca pezo?
Nel volto de ogni Mama, vecio quanto el mondo, dovemo inparare a lèzare la memoria stòrica de l’umanità, la dura lota par vegner fora da la caverna, el difìssile percorso par el rispeto de i so diriti, anca in te na socetà che dise de èssare civile, ma la se desméntega de darghe speranza e corajo par nar ’vanti.
Cussì, proprio in sto mese de majo, oltre a onorare e pregare la Madona rapresentà ne i altari de le cese e ne i tanti capitèi sparsi inte ’l teritorio, vedemo de rèndarghe onore anca a la “Madona” presente in ogni Mama e che se merita tuta la nostra pi afetuosa devozion.

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